Hej idag tänkte jag att jag skulle tipsa er om en bok som jag själv har lät ut de och tyckt om den.
.Rani & Sukh
När Rani och Sukh förälskar de sig i varandra förstår de att de kommer att bli problem. Båda härstammar från Punjab i Indien och Ranis föräldrar är mycket traditionella, och låter henne inte gå på fester och träffa pojkar. Från början vet de inte att läget är ännu allvarligare än de först trodde. Deras fäder som än gång var bästa vänner blev osams för många år sedan och familjerna har inte pratat med varandra sedan dess. Problemet blir akut när Rani upptäcker att hon väntar barn. Det här är en modern Romeå och Julia historia, lika dramatisk och med lika olyckligt slut som originalet. Författaren kan sitt Leicester och den mångkulturella miljön där. I flera av hans böcker har han belyst problemet med fördomar och motsättningar mellan olika grupper och generationer.
Rani & Sukh (originaltitel: Rani and Sukh) är en ungdomsroman från 2004 av den brittiske författaren Bali Rai. Boken utspelar sig mestadels i det moderna Storbritannien men även i 1950-talets Punjab
Jag rekomenderar er att läsa den.Jag läste hela boken under bara två dar och kunde inte låta bli att inte läsa färdigt hela boken.
Riyamz