www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

Join the forum, it's quick and easy

www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh
www.alla4.swedisforum.net
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

allt som handlar om ungdomar


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Veckans bok tips är: Rani&Sukh

2 posters

har du hör talas om boken förut?

Veckans bok tips är: Rani&Sukh Vote_lcap0%Veckans bok tips är: Rani&Sukh Vote_rcap 0% [ 0 ]
Veckans bok tips är: Rani&Sukh Vote_lcap100%Veckans bok tips är: Rani&Sukh Vote_rcap 100% [ 2 ]
Veckans bok tips är: Rani&Sukh Vote_lcap0%Veckans bok tips är: Rani&Sukh Vote_rcap 0% [ 0 ]
Totalt antal röster : 2


Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Veckans bok tips är: Rani&Sukh Empty Veckans bok tips är: Rani&Sukh fre okt 16, 2009 8:16 pm

riyamz

riyamz
Admin
Admin

Bok Tips
Hej idag tänkte jag att jag skulle tipsa er om en bok som jag själv har lät ut de och tyckt om den.

Veckans bok tips är: Rani&Sukh Rani&sukh.Rani & Sukh
När Rani och Sukh förälskar de sig i varandra förstår de att de kommer att bli problem. Båda härstammar från Punjab i Indien och Ranis föräldrar är mycket traditionella, och låter henne inte gå på fester och träffa pojkar. Från början vet de inte att läget är ännu allvarligare än de först trodde. Deras fäder som än gång var bästa vänner blev osams för många år sedan och familjerna har inte pratat med varandra sedan dess. Problemet blir akut när Rani upptäcker att hon väntar barn. Det här är en modern Romeå och Julia historia, lika dramatisk och med lika olyckligt slut som originalet. Författaren kan sitt Leicester och den mångkulturella miljön där. I flera av hans böcker har han belyst problemet med fördomar och motsättningar mellan olika grupper och generationer.
Rani & Sukh (originaltitel: Rani and Sukh) är en ungdomsroman från 2004 av den brittiske författaren Bali Rai. Boken utspelar sig mestadels i det moderna Storbritannien men även i 1950-talets Punjab
Jag rekomenderar er att läsa den.Jag läste hela boken under bara två dar och kunde inte låta bli att inte läsa färdigt hela boken.
Riyamz Veckans bok tips är: Rani&Sukh Icon_smile

https://alla4.swedishforum.net

2Veckans bok tips är: Rani&Sukh Empty Sv: Veckans bok tips är: Rani&Sukh sön nov 08, 2009 6:10 pm

besma96

besma96
ny börjare
ny börjare

Till Riyamz:Om du tycker om ´Rani and Sukh´ så läs ´Älska Romeo´ den har nästan samma historia.

3Veckans bok tips är: Rani&Sukh Empty Sv: Veckans bok tips är: Rani&Sukh sön nov 08, 2009 6:50 pm

riyamz

riyamz
Admin
Admin

ok de ska jag göra faktis för jag ville låne en bok nu men viste inte vilket.
tack för tipset

https://alla4.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet