www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

Join the forum, it's quick and easy

www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh
www.alla4.swedisforum.net
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

allt som handlar om ungdomar


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

med ögon för uppfiningar

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1med ögon för uppfiningar Empty med ögon för uppfiningar tor dec 03, 2009 9:50 pm

riyamz

riyamz
Admin
Admin


Med öga för uppfinningar


Sven Swallert har uppfunnit i hela sitt liv. I dag är han 87 år och har fortfarande ett hundratal patent aktiva. - Var bara modig och förverkliga idén, säger han till dig som har en uppfinning i huvudet eller byrålådan.
Sven Swallert ligger bakom mer än 300 uppfinningar.

- Det finns inget område som är fulländat. Det finns inte heller någon fulländad teknik och kommer aldrig att finnas, säger han.

Hans uppfinningar används bland annat inom transportteknikområdet, medicinsk teknik, bil- och flygindustrin, sport- och fritids- och hushållssektorn. Sven Swallert har uppfunnit allt från hopfällbara likkistor och fluorescerande måltavlor för luftpistol till ryggsäcksställ och iglooformade tält.

- Jag har kontaktat forskare och vetenskapsmän inom de områden jag har gjort uppfinningar. Man måste först lära sig oerhört mycket för att kunna uppfinna. Allt baserar sig på frågan: vad är det som saknas inom det här området?

I dag bor Sven Swallert i Genève, inte så långt ifrån Ikea-grundaren Ingvar Kamprads bostad. Men hans klädstil skiljer sig från den återhållsamt klädde smålänningens. I marinblå kavaj, blå- och vitrandig skjorta och en matchande slips tar han emot i en väns villa på Lidingö.

Han säger att han har tjänat en och annan krona

i sina dagar, men att det mesta av pengarna har gått tillbaka till nya uppfinningar och nya patent.

- En riktig uppfinnare har inte intresse av en massa pengar på banken. Han vill i stället få igång produkten, se hur man kan skapa något nytt.

Det krävs mod för att driva en idé från tanke till uppfinning. Och mod och självförtroende är något Sven Swallert har gott om. Som 19-åring klev han in på kontoret hos den legendariske industriledaren, tillika vd:n för Electrolux, Hans Werthén.

- Man ska gå raka spåret in i lejonkulan om man ska sälja någonting här i världen. Då hade jag gjort en sjukhusdestruktor, en apparat som kunde förinta farligt sjukhusmaterial.

- Hans Werthén frågade om jag hade en prototyp, och det hade jag, säger Sven Swallert.

Werthén köpte uppfinningen på stående fot.

- Men att sälja uppfinningar är nog bland det svåraste man kan göra. Det gäller att någon gång då och då hitta sådana typer som Hans Werthén.

För att ta patent och bygga prototyper krävs pengar. Sven Swallerts lösning är att skaffa sig kompanjoner.

- Det finns hederliga människor här i världen som kan hjälpa dig. Hellre delar jag vinsten, än att jag ensam behöver betala alla utgifter.

De flesta uppfinningarna Sven Swallert har i dag är han delägare i. Och någon risk för idétorka verkar inte finnas.

- Det finns alltid grejer att göra. Just nu har jag tio nya uppfinningar på gång.



Sven Swallerts råd till

blivande uppfinnare

* Var modig.

* Tänk motsatser. Till exempel varför går dörrhandtag nedåt, när de lika väl kunde gå uppåt?

* Ta fram en prototyp för att sälja uppfinningen.

* Brist på pengar? Skaffa en kompanjon.

* Håll igång produkten med försäljningsaktiviteter. Ingenting lever vidare om man inte trummar för det.

* Ha tur - och ge inte upp. För att sälja en uppfinning måste man komma till rätt företag på rätt dag och träffa rätt man. Men han kan ha tandvärk eller andra bekymmer, och bara försöka bli av med dig just den dagen

https://alla4.swedishforum.net

2med ögon för uppfiningar Empty Sv: med ögon för uppfiningar sön dec 06, 2009 1:03 pm

auday


ny börjare
ny börjare

Föremål för en mycket vacker och Gud hjälpa dig __auday

3med ögon för uppfiningar Empty Sv: med ögon för uppfiningar sön dec 06, 2009 11:55 pm

riyamz

riyamz
Admin
Admin

det hoppas jag med att gud hjälper alla som har en ny uppfining dom kan hjälpa oss människor eller vilket föremål i jorden som hällst.
tack för inläg
riyamz

https://alla4.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet