Jag fick en uppgift i engelska lektionen att läsa en engelsk bok och sedan skriva en sammanfattning. Jag läste en bok som heter The note Book jag såg filmen också. Jag tipsar er verkligen om att läsa den.
HANDLING
Denna film handlar om två unga människor vid namn Allie och Noah.
De träffar varandra i början av en sommar och upplever sedan den bästa sommaren någonsin.
De älskar varandra så fruktansvärt mycket så att de träffas dag som natt.
När sommaren är slut flyttar Allie till New York för att gå college där.
Hennes föräldrar gillar inte Noah eftersom han är en fattig kille så han får inte följa med henne.
Noah blir sårad och ledsen och vet först inte vad han ska ta sig till.
Några år senare ser han Allie ute på gatan och precis när han tänker springa fram kysser hon en annan man.
Det visar sig att hon förlovat sig med en rik advokat och självklart blir Noah förkrossad.
Han trodde att hon saknade honom lika mycket som han saknade henne.
Filmen visas som tillbakablickar och Noah berättar sin historia när han sitter på ålderdomshemmet.
MINA ÅSIKTER
Detta är en sådan fruktansvärt vacker bok som det är svårt att sluta gråta till.
Man får se en ung romans och en helt fantastisk sommar de upplever.
Deras dröm är till exempel att rusta upp ett gammalt hus och göra det vackert igen.
Noah får dock göra det ensam eftersom Allie försvinner.
Jag tycker Allie är svag som inte kan säga emot sina föräldrar när det gäller Noah.
Hon är ju trots allt myndig men ändå låter hon föräldrarna bestämma över hennes kärleksliv.
Jag tror även att advokaten hon förlovar sig med är hennes mammas val.
Han lever sig in i allt han gör och när han ska visa känslor gör han det riktigt bra.
Det ser varken krystat eller fel ut.
Eftersom det är tillbakablickar i bok blir allting väldigt vackert.
Man får se Noah som pensionär och hur han berättar om den bästa sommaren i sitt liv.
Det är fin boksom är både sorglig och glad på samma gång.
När man ser allt de gör på sommaren blir man lycklig och förstår att dom verkligen är kära.
Men när Allie sticker ifrån Noah blir han självklart förkrossad.
Jag ska inte bäretta mera om boken ni får läsa upp den själva...
Lycka till!
HANDLING
Denna film handlar om två unga människor vid namn Allie och Noah.
De träffar varandra i början av en sommar och upplever sedan den bästa sommaren någonsin.
De älskar varandra så fruktansvärt mycket så att de träffas dag som natt.
När sommaren är slut flyttar Allie till New York för att gå college där.
Hennes föräldrar gillar inte Noah eftersom han är en fattig kille så han får inte följa med henne.
Noah blir sårad och ledsen och vet först inte vad han ska ta sig till.
Några år senare ser han Allie ute på gatan och precis när han tänker springa fram kysser hon en annan man.
Det visar sig att hon förlovat sig med en rik advokat och självklart blir Noah förkrossad.
Han trodde att hon saknade honom lika mycket som han saknade henne.
Filmen visas som tillbakablickar och Noah berättar sin historia när han sitter på ålderdomshemmet.
MINA ÅSIKTER
Detta är en sådan fruktansvärt vacker bok som det är svårt att sluta gråta till.
Man får se en ung romans och en helt fantastisk sommar de upplever.
Deras dröm är till exempel att rusta upp ett gammalt hus och göra det vackert igen.
Noah får dock göra det ensam eftersom Allie försvinner.
Jag tycker Allie är svag som inte kan säga emot sina föräldrar när det gäller Noah.
Hon är ju trots allt myndig men ändå låter hon föräldrarna bestämma över hennes kärleksliv.
Jag tror även att advokaten hon förlovar sig med är hennes mammas val.
Han lever sig in i allt han gör och när han ska visa känslor gör han det riktigt bra.
Det ser varken krystat eller fel ut.
Eftersom det är tillbakablickar i bok blir allting väldigt vackert.
Man får se Noah som pensionär och hur han berättar om den bästa sommaren i sitt liv.
Det är fin boksom är både sorglig och glad på samma gång.
När man ser allt de gör på sommaren blir man lycklig och förstår att dom verkligen är kära.
Men när Allie sticker ifrån Noah blir han självklart förkrossad.
Jag ska inte bäretta mera om boken ni får läsa upp den själva...
Lycka till!