www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

Join the forum, it's quick and easy

hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

allt som handlar om ungdomar

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Lästips för ALLA

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1Lästips för ALLA Empty Lästips för ALLA sön jan 24, 2010 11:06 pm

OscarWilde

OscarWilde
duktig medlem
duktig medlem

Det är egentligen fel lägga ett bokforum inom kategorin "Audiovisuellt" men iallafall. (don't shoot the messenger!)

Jag tipsar alla om att läsa igenom dessa böcker pärm till pärm minst en gång i livet inom en rimlig tidsperiod.

1. Bibeln (inkl. Torahn)
2. Koranen
3. Illusionen om Gud (av Richard Dawkins)

I precis den ordningen. Låt inte era föräldrars påverkan under er uppväxt påverka er syn på någon utav böckerna utan läs var bok antingen helt objektivt eller lev er in i det som om det vore sanning.

Den som inte gjort detta, minst av allt reflekterat över det djupt, kan inte kalla sig Kristen/Muslim. Islam uppmuntrar att man utforskar andra religioner och Kristna har, enligt min uppfattning, generellt ingen aning om vad de snackar om eftersom de inte kan sin egna religion (generalisering, jag vet). Varför? För de är tråkiga. (har själv läst det mesta i dem)

Jag gör det här inlägget eftersom jag är väldigt trött på religiösa som inte har läst sin egen Guds heliga ord. När jag t.ex. citerar någonting sjukt ur Bibeln är det alltid någon religiös person som säger emot men, när tillfrågad, erkänner att de inte läst sin egna heliga skrift. Hur kan ens egna Guds ord inte vara intressant??

Jag inser att det bara är de två största religionerna som berörs, med det är bara eftersom det täcker hälften av jordens befolkning. Känn dig helt fri att utforska Zoroastrism, Hinduism, Shinto eller liknande.

Kram på er Wink

2Lästips för ALLA Empty Sv: Lästips för ALLA mån jan 25, 2010 10:56 am

riyamz

riyamz
Admin
Admin

Allså det var verkligen bra ämne som du tog upp. För att jag också är arg på dem som inte gör det som du sa. Jag har läst Koranen men jag har läst Hälften av Bibeln drf att jag förstår inte vad det står. Jag försökte läsa biblen på arabiska språket men det var också svårt.
Hinduismen lästa jag nyss om drf man läser in den i åk3. Om ni vill jag kan skriva om de från min antekningbok.Zoroastrism har jag aldrig hörat talas om. Det skulle vara rolig om du kunde hämta fakta om de. Annars jag kan söka fram något om den!
jag önskar värkligen att alla som inte har läst dessa böcker ska läsa igenom den...
riyamz

https://alla4.swedishforum.net

3Lästips för ALLA Empty Sv: Lästips för ALLA mån jan 25, 2010 11:30 pm

OscarWilde

OscarWilde
duktig medlem
duktig medlem

Har postat en tråd om zoroastrism i blandat-delen nu.

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet