www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

Join the forum, it's quick and easy

www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh
www.alla4.swedisforum.net
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

allt som handlar om ungdomar


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

olika perioder i livet.Ensamhet

2 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1olika perioder i livet.Ensamhet Empty olika perioder i livet.Ensamhet tor nov 19, 2009 2:53 pm

riyamz

riyamz
Admin
Admin

Olika perioder i livet

Ensamhet kan vara något som drabbar dig under någon särskild period i livet, i unga år som på ålderns höst. Det kan till exempel vara när du mist en vän eller partner som betytt mycket för dig, när barnen flyttat ut, eller när du som yngre kanske känner dig ensam i funderingar på vem du är och hur ditt liv kommer att bli. Vid en livskris är det vanligt att känna en stor ensamhet. Du kan också känna att du har blivit lämnad ensam med ett stort ansvar, till exempel som ensam förälder, när du har flyttat hemifrån, eller känna dig övergiven med stora uppgifter på ditt arbete.

Fysisk ensamhet

En särskild sida av ensamhet är att sakna fysisk kontakt med andra. Det kan kännas genant att berätta att man längtar efter att någon bara klappar en på kinden eller tar en i handen. Men beröring är också en viktig del av den känsla av gemenskap som vi behöver.

Engagera sig för andra

Ensamhet är ofta nära kopplat till en känsla av brist på mening. Att engagera sig i någon ideell organisation kan för vissa ge både mening och gemenskap.

https://alla4.swedishforum.net

2olika perioder i livet.Ensamhet Empty Sv: olika perioder i livet.Ensamhet mån dec 14, 2009 12:12 am

Nisse P

Nisse P
ny börjare
ny börjare

jag känner mig som en tom get utan blod, vad ska jag göra olika perioder i livet.Ensamhet Kopfschuettel

jag hart inga kopizar.

3olika perioder i livet.Ensamhet Empty Sv: olika perioder i livet.Ensamhet mån dec 14, 2009 10:31 am

riyamz

riyamz
Admin
Admin

För det första vill jag sega välkommnen till alla4.forum Önskar att du ska ha det bra och roligt här med oss... Vi är her som en familj.....Och alla här är din kompis....du behöver inte känna dig ensam....när du behöver prata med någon jag och alla som är i alla4. håller med dig och stödjer dig. Men varför har du inga kompisar???

riyamz

https://alla4.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet