www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

Join the forum, it's quick and easy

www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh
www.alla4.swedisforum.net
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

allt som handlar om ungdomar


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

00-talets största modemisstag

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

100-talets största modemisstag Empty 00-talets största modemisstag sön nov 08, 2009 7:01 pm

riyamz

riyamz
Admin
Admin

00-talets största modemisstag

KULTUR. Nu är snart millenniets första decennium slut och med det kommer en hel del bokslut som skall avklaras. Vad kommer vi egentligen att minnas från 00-talet? Vilken musik lyssnade vi på? Vilka leksaker lekte barnen med? Vad gick på tv? Vilka kläder bar man?

Allt skall kluras ut, listas och bombardera löpsedlarna världen över i slutet av året. Personligen har jag valt att lägga energin på att gå igenom de misslyckade försöken till mode som begåtts det senaste decenniet.

För det finns vissa modemissar som begås kollektivt, alla minns vi väl Buffaloskorna, tatueringshalsbanden, jazzbyxorna och de uppblåsbara väskorna från 90-talet? Vissa av er kanske även minns träningsoverallen och hockeyfrillan på 80-talet samt 70-talets fransiga jackor och utsvängda jeans. Även om man inte upplevde dessa trender är det något som satt spår i vår historia.

Nedan listar jag 00-talets största mode- och trendmissar utan större inbördes ordning.

Truckerkeps



<table cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><tr><td class=image_border>00-talets största modemisstag Ta_eb1874b82b94ab845d1a36a2147f1df2</TD></TR></TABLE>
Foto: Shock webbutik
Ta av dig din truckerkeps, lystring!
Ta av dig din truckerkeps, yes!


Ja Snook, jag håller med. Ta av dig din truckerkeps. Är du inte en Truck Drivin' Man som i Lynyrd Skynyrds låt från ´87 så skall du inte heller bära en truckerkeps. Ungefär som att gå omkring med ett stetoskop kring halsen på stan, a big no-no!

Moon Boots
Skorna härstammar från 70-talet, och borde VERKLIGEN ha stannat där, bland flower power, fransiga indianinspirerade jackor och pannband, där hör de hemma. Alternativt på en eskimå.



00-talets största modemisstag Ta_dd34b6cd63ab424850323c04cc5c02d4

Svettband
Sverige har tydligen väldigt många lovande tennisspelare, eller hade i alla fall för några år sedan. Varenda kotte sprang omkring med svettband kring handlederna. Helst skulle de vara någon slogan eller logga på de handduksliknande armbanden. Kan de ha varit en landssträckande svettepidemi som var orsaken till detta konstiga mode bland ungdomarna? Nej, lämna svettbanden till proffsen säger jag.

Shutter Shades


<table cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><tr><td class=image_border>00-talets största modemisstag Ta_e6d92314c459574a52e6c9b66a020977</TD></TR></TABLE>
Herregud, vad tänkte egentligen uppfinnaren till de just nu så populära Shutter Shades? Jag har en kvalificerad gissning och den lyder såhär ”Jag skapar något så opraktiskt som möjligt och ser ifall jag kan lura i världen att sätta på sig dem, och betala för det. Det hade varit kul att se alla idioter vandra runt halvt blinda och med ett utseende liknande en utvecklingsstörd insekt”. Det kan låta som något ingen någonsin skulle lyckas med, men han skrattade garanterat hela vägen till banken.

Kinesiska tecken - tatuering
Räknas egentligen inte till mode på det sättet att det inte är något tillfälligt, som går att kasta bort, titta tillbaka på och undra; ”Vad fan tänkte jag egentligen?” Men kinatecken förtjänar hursom en plats på min lista.

För vad kan passa bättre än något som förmodligen kommer resultera i en konversation tio år senare där det kommer fram att tecknet i nacken som man trodde betydde Modig egentligen är tecknet för lättlurad, åsna eller kanske illaluktande diarré.

Foppatofflor
Något som absolut borde göras olagligt, eller i alla fall designas om, är Clogs även kallade Foppatofflor. Visst, de är extremt bekväma. Visst, de är otroligt lätta. Visst, de är perfekta arbetsskor och visst, de passar jättebra till mjukisbyxor, bakfylla och apelsinjuice. Men de är GROTESKT fula och så fort man passera tröskeln med dessa placeras man i samma klass som par i matchande träningsoveraller.

Jobbet, fine! Placera skorna på lagret, omklädningsrummet eller precis vart du vill, PÅ jobbet. Men i verkligheten hör Foppatofflor inte hemma, så är det bara.



00-talets största modemisstag Ta_c909aa5346897f067653214f1282f80b

Leggins under shorts/tights
Sommaren 2006 sköljde en ny trend in över Sverige och tog stad efter stad i sitt grepp. Den trenden var självklart leggins under shorts, och helst kortkorta, avklippa, jeansshorts som förmodligen skulle visa större delen av bärarens bakdel om legginsen inte var där och räddade dagen.

Men faktum kvarstår, att använda leggins under shorts motarbetar totalt meningen med ett par shorts. Det är som att använda strumpor i sandaler - totalt meningslöst och bara acceptabelt om man är 40+ utan något intresse i att inte se ut som en ........

https://alla4.swedishforum.net

200-talets största modemisstag Empty Sv: 00-talets största modemisstag fre nov 20, 2009 11:01 pm

zainab


ny börjare
ny börjare

roligt 00-talets största modemisstag Icon_biggrin 00-talets största modemisstag Icon_biggrin 00-talets största modemisstag Icon_cheers

300-talets största modemisstag Empty Sv: 00-talets största modemisstag mån jan 25, 2010 12:35 am

OscarWilde

OscarWilde
duktig medlem
duktig medlem

Truckerkeps och crocs - Asskönt!

Shuttershades - Bara för att P.Diddy hade dem på en fest började resten av världen använda dem. Sjukt...

Moonboots? Är det fortfarande poppis?

400-talets största modemisstag Empty Sv: 00-talets största modemisstag mån jan 25, 2010 11:33 am

riyamz

riyamz
Admin
Admin

Tack för ditt komentar....

https://alla4.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet