www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

allt som handlar om ungdomar

Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

Niqab i Frankrike

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1 Niqab i Frankrike i fre jan 29, 2010 1:13 am

OscarWilde

duktig medlem
duktig medlem
Frankrike är påväg att förbjuda Niqab på offentlig plats. De försökte förbjuda burqa men insåg att det endast är cirka 360 personer som bär sådana dagligen.

En anledning är att Franska staten ser klädesplagget som en symbol för slaveri. De tar inte hänsyn till personer som av fri vilja använder niqab.

Personligen tycker jag att arbetsgivare bör har rätt att ansöka om ett sorts niqabförbud om han har en bra anledning. T.ex. ett försäljarjobb eller polis skulle vara giltig anledning då jag anser att man behöver den personliga kontakten för att kunna utföra ett bra jobb. Det skulle såklart inte gälla för någon som använder en hijab.

Det är fel att förbjuda det på allmän plats, som fransmännen vill, eller liknande. Folk borde få använda vilka kläder som helst sålänge det täcker könet (på allmänna platser i stan) och inte är hets mot folkgrupp (t.ex. det står "Döda judarna" på en tröja)

Diskutera

The only thing worse than being talked about is being misquoted... well... there's also the Holocaust... The only two things that are worse than being talked about are... well, hard labour is pretty bad too... The only three things that are worse... Now that I think about it, the Spanish Inquisition was worse.

2 Sv: Niqab i Frankrike i fre jan 29, 2010 10:40 am

riyamz

Admin
Admin
Alla har rättighet på att välja själv vad dem vill ha för kläder. Och ingen har rätt att förvjuda det. Varför andra människor klär på sig vad de vill och inte muslimer???? Varför är man emot vad äns muslimer gör? Alltså istället för dem bry sig för mycket kan dem brya sig som viktiga saker och lösa upp den som den globaliserig uppvärmning, att hjälpa fattiga länder. Det skulle bli bätre om de bryde sig om saker som är värkligen vättiga.!!!

http://alla4.swedishforum.net

3 Sv: Niqab i Frankrike i fre jan 29, 2010 1:34 pm

OscarWilde

duktig medlem
duktig medlem
riyamz skrev:Alla har rättighet på att välja själv vad dem vill ha för kläder. Och ingen har rätt att förvjuda det. Varför andra människor klär på sig vad de vill och inte muslimer???? Varför är man emot vad äns muslimer gör? Alltså istället för dem bry sig för mycket kan dem brya sig som viktiga saker och lösa upp den som den globaliserig uppvärmning, att hjälpa fattiga länder. Det skulle bli bätre om de bryde sig om saker som är värkligen vättiga.!!!

Lika mycket som jag tycker att en arbetsgivare kan förbjuda t.ex. stringtrosor och kortkort kjol vid giltig anledning tycker jag att han ska kunna förbjuda det motsatta, nämligen niqab. Det är helt enkelt inte lämpligt. Vill man ändå ha på sig en niqab får man prioritera mellan arbete och religion.

Om man tvingas bära en niqab av sin familj/man fast man vill ha arbetet är det helt förkastligt och borde göras någonting åt. Vad man skulle kunna göra är jag mindre säker på...

The only thing worse than being talked about is being misquoted... well... there's also the Holocaust... The only two things that are worse than being talked about are... well, hard labour is pretty bad too... The only three things that are worse... Now that I think about it, the Spanish Inquisition was worse.

Sponsored content

Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet