www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh

Join the forum, it's quick and easy

www.alla4.swedisforum.net
hej!!!
detta medelande tyder på att du är inte medlem med oss i detta forumet eller så du är inte inloggat. var vänlig och bli inloggat elle om du tänker dig bli medlem så är vi tacksam för det
mvh
www.alla4.swedisforum.net
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

allt som handlar om ungdomar


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

fakta om Michael Jackson

3 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

1fakta om Michael Jackson Empty fakta om Michael Jackson mån jan 25, 2010 9:09 pm

tja

tja
duktig medlem
duktig medlem

Michael Jackson, född 29 augusti1958 i Gary, Indiana, död 25 juni 2009 i Los Angeles, Kalifornien,[1][2][3] var en amerikansk sångare, dansare, låtskrivare, producent och skådespelare. Han har haft stor inverkan på musikindustrin, inte minst anses hans musikvideor ha varit nydanande. Han blev också känd för sitt kontroversiella privatliv.
Michael Jackson inledde karriären 1964 tillsammans med några av sina bröder i
The Jackson 5 och påbörjade sin solokarriär 1971 medan han fortfarande var medlem av gruppen. Han producerade ett antal av världens bäst säljande musikalbum någonsin och fick epitetet "The King of Pop" (engelska för "Kungen av Pop") av sin nära vän Elizabeth Taylor. Albumet .Thriller_(musikalbum)]Thriller (1982) är världens mest sålda album genom tiderna med mellan 65 och 105 miljoner sålda exemplar.[4] Även de fyra albumen Off the Wall (1979), .Bad_(musikalbum)]Bad (1987), Dangerous_(album_av_Michael_Jackson)]Dangerous (1991) och HIStory_(album)]HIStory (1995) hör till de bäst säljande albumen i världen. Jackson har sålt över 750 miljoner album och singlar. Man såg honom ofta med en silverhandske på sin högra hand.
Under 1980-talet anses Jackson ha revolutionerat synsättet på
musikvideor som en konstform och en marknadsföringskanal. De vanligen mycket påkostade videorna blev en stapelvara på den då nya musikkanalen MTV. Bland de viktigaste kan nämnas Beat It, Billie Jean, Thriller_(musikvideo)]Thriller, Black or White och Scream. I sin scenshow har han ofta använt danssteget Moonwalk som han därmed har gjort känt över världen. Michael Jacksons särpräglade musikaliska stil har under åren influerat många hip hop-, pop- och R&B-artister. Han menade att han själv tagit inspiration från bland annat James Brown och Jackie Wilson.
Michael Jackson blev två gånger inskriven i
Rock 'n' Roll Hall of Fame, en gång med The Jackson 5 och en gång som soloartist.[5] Han blev också inskriven i Songwriters Hall of Fame.
Jackson avled oväntat och hastigt den
25 juni2009 i sin hyrda fastighet i Los Angeles vid 50 års ålder.



Senast ändrad av tja den tis feb 02, 2010 10:49 pm, ändrad totalt 1 gång

2fakta om Michael Jackson Empty Sv: fakta om Michael Jackson tis jan 26, 2010 7:13 pm

Caroline Hansson


ny medlem
ny medlem

Jag vill inte låta som om jag klagar på dig eller något men jag undrar bara vad mening är med att dra det rakt av från wikipedia?
Du hade lika bra bara kunnat lägga upp en link till wiki-artikeln så vi hade kunnat läsa där då texten blir dålig här med konstiga länkar som inte funkar etc.

3fakta om Michael Jackson Empty Sv: fakta om Michael Jackson tis jan 26, 2010 11:20 pm

OscarWilde

OscarWilde
duktig medlem
duktig medlem

Caroline Hansson skrev:Jag vill inte låta som om jag klagar på dig eller något men jag undrar bara vad mening är med att dra det rakt av från wikipedia?
Du hade lika bra bara kunnat lägga upp en link till wiki-artikeln så vi hade kunnat läsa där då texten blir dålig här med konstiga länkar som inte funkar etc.

tja skrev:Bad (1987), Dangerous (1991) och HIStory (1995)

OscarWilde skrev:Dito


Och vad hände med radbrytare?

4fakta om Michael Jackson Empty Sv: fakta om Michael Jackson tis feb 02, 2010 10:45 pm

tja

tja
duktig medlem
duktig medlem

OBS! Jag hade brotom därför blev det så men jag ska ändra det.......

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet